Jdi na obsah Jdi na menu

REKLAMACE

22. 8. 2012

Přístup k zákazníkovi povětšinou hodně vypovídá o kvalitě, úrovni a vyspělosti jedince/firmy. Naštěstí mohu říci, že jsem se setkala nejen s reklamacemi nevyřízenými, ale i vyřízenými.Tentokrát o reklamaci nepodařené, příště o reklamaci zdařilé...

Ačkoli sice nejsem zastáncem šíření negativních zpráv, třeba moje zkušenost někomu pomůže, aby podobnou chybu nedělal...

To jsem si takhle jednou šla koupit žehličku. Jelikož jsem ten typ ženy, která je schopná a šikovná a prádlo žehlí již při vyndávání z pračky a věšení na sušák, tak žehličku potřebuju jen na pár kousků oděvu za rok ( převážně nějaké to prostěradlo a podobné plátnovité kousky šatníku... ) .

Šla jsem tedy po něčem levném, co by mělo "standardizované parametry" a uspokojilo můj nenáročný požadavek. Přišla jsem do nejmenovaného obchodu a jala se hledat ten správnej kousek. A za chvíli jsem ho taky objevila. Žehlička byla v AKCI! Z původních 700,- sleva na 400,- . Ideální kousek. Prostudovala jsem - podotýkám jako LAIK! - parametry - tedy srovnala jsem všechny žehličky v řadě... Výkon 1700W mě přesvědčil - byly některé i dražší  s nižším výkonem, samozřejmě zbytek byl s výkonem vyšším... No a další parametr - gramáž páry. Toto už nebyl parametr, který by byl uveden na štítku, to už chtělo notnou dávku studijních ambicí a procházet každou krabici zvlášť. Zde jsem pro změnu použila normální selský rozum, který mi říká následující:  Má-li žehlička gramáž páry 20g/1min ( můj případ ) a vezmu-li v potaz, že 20g páry se vytvoří přibližně z 20ml vody, s ohledem na objem vodní nádržky v žehličce -cca 200ml, vychází mi z toho, že toto bude naprosto geniálně funkční parametr ( budu-li žehlit, pára vydrží tak cca 10minut - nevím jak pro vás, ale já, když si dám 1 plus 1 dohromady, tak jsem dospěla k závěru, že tato žehlička bude mít opravdu silné a skvělé parní schopnosti ) .

Nevím, jestli to, co jsem pak doma zažila, mohu nazvat pouhým omylem, nebo to byla úplná bota... Každopádně mé rozhořčení neznalo mezí. Žehlička měla tu zvláštní schopnost, že nesálá teplo. 5mm od žehlící plochy šlo cítit jen velmi mírné teplo. Musí se jí teda nechat aspoň to, že když se přiloží na prádlo, tam už ta teplotní "stopa" cítit jde. Ale co se týče té páry!!! Myslela jsem, že mě budou omývat!!!! Při nejvyšší možné teplotě a nejvyšším stupni páry žehlička jako by lehce pochrochtává. A pára, kterou vykašlává neznatelně jak astmatik v záchvatu dušnosti, dosahuje vzdálenosti cca centimetr od žehličky. Opravdu HOOOODNĚ. Pozor, abych jí nekřivdila - pak tam má naprosto speciální funkci! Parní ráz! To musíte asi 10 vteřin držet debilní nepohodlné tlačítko, a když se vám ho podaří udržet, žehlička začne pokašlávat o kapku více a - světe div se!! - "PUF!" žehlička si uplivne ( spíš se dá napsat upšoukne ) o kapku páry víc - do vzdálenosti cca 1,5 cm. Je to takovej parní flusík:-) No, kdo neuvidí, neuvěří.

Samozřejmě jsem se zdravě naštvala a hned druhý den vyrazila na reklamaci. Jak jsem se ale záhy dozvěděla ( žel pro mě, jelikož jsem žehličku vybalila až cca 3 týdny po zakoupení ), na výměnu zboží mám pouhých 10 dní, pak už fungují jen standartní reklamace vadného/poškozeného zboží. Peníze? No tak ty vám po zakoupení čehokoli nevrátí ani následující den! Mám tak trochu pocit, že je to v rozporu se zákonem o ochraně spotřebitele - prosím, opravte mě, pokud se mýlím? Ale paní prodavačka pokračovala. Vzala žehličku a jala se kontrolovat její funkčnost. Nalila vodu, zapnula, a pak ukázkově zkoušela, co tohle zboží umí. Žehlička předvedla to, co u mě doma. Jakej byl můj šok, když ze mě následně začala dělat doslova pitomce, a to v tom smyslu - jestli jsem si četla parametry té žehličky, a co bych chtěla? Vždyť to naprosto odpovídá... Nemůžu přece očekávat, že z 20g páry za minutu bude žehlička napařovat! ( No, já to teda dodnes očekávám! ) Tedy, pokud chci žehličku, která bude napařovat, musím si vybrat takovou, co bude mít parametry 120g - 200g páry za minutu!!! ?!? Prosím, ať mi TOTO někdo vysvětlí... Jako mám žehličku, ta žehlička má objem na vodu 200, možná 300 ml, a jako tvoří 200g páry za minutu???? Ehm, takže každou minutu až minutu a půl žehlení dolívám celou nádržku vody???? V pěti minutách ze mě opravdu udělala totálního blbce, toto vše se navíc od A do Z odehrávalo před nějakým jejím známým, který celou tu dobu předtím a pak stál u její kasy a vykecával s ní. Já jsem jí následně tedy opáčila tím, jestli když lezu k nim do obchodu s cílem něco koupit, tak si mám před tím udělat rychlokurz odborníka na danou problematiku, abych si příště nekoupila šmejd, bo prostě v tomhle případě je logický úsudek úplně mimo mísu..?

No nic, tedy jsem musela uznat, že JÁ jsem ta blbá, co se spletla, a peníze zpátky nedostanu, ale chtěla jsem aspoň tuto nefunkční žehličku vyměnit za něco jiného. Paní - notně posílená předchozí "výhrou" - chytla žehličku a podívala se na žehlící plochu, pak mi prstem ukázala na NEEXISTUJÍCÍ ŠKRÁBANEC (úplná standartní čárečka na kovu, která se vyskytuje vždy a všude na všech výrobcích) a prohlásila, že jsem tu žehličku poškrábala, a že by ji už nikdo nekoupil, tudíž mi ji NEVYMĚNÍ! No tím mě dostala na kolena!!! Zeptala jsem se jí, jestli si ze mě nedělá pr..l, to jako když si chci něco koupit, tak nejen, abych se první stala přeborníkem v dané oblasti, ale ještě navíc pečlivě překontrolovala každej pidiškrábaneček a nerovnost povrchu, možná i změnu zabarvení, co já vím?? A nechala si o tom vyhotovit protokol, že to tam bylo již před koupí, abych se měla na co odkázat? Jen pokrčila rameny, že to prostě nevezme a tím pro ní celá záležitost hasne.

Žel se mnou byl v tom obchodě i můj chlap, kterej mě už poslední 2 minuty tahal pryč, ať jdu, že to stejně nemá cenu... Jinak bych si nechala zavolat vedoucího... Nakonec mě nejvíc ze všeho mrzí, že jsem jí tam aspoň tím krámem vzteky netřískla o zem a nenechala ho tam. Aspoň by viděla, že to myslím fakt vážně a já bych si "odcuchala" nervy.  Takhle mám doma žehličku, která nežehlí a při pohledu na ní mě žere.

 Toto se sice událo již cca před půl rokem, ale k sepsání této "stížnosti" mě vedla čerstvá zkušenost mojí kolegyně, která ve stejném obchodě již potřetí dost neúspěšně reklamuje nefunkční elektronickou cigaretu. Pro případ, že by někoho zajímalo, kde jsou tak milí a ochotní zaměstnanci, a kde prodávaj tak neskutečně kvalitní výrobky, všem vřele doporučuji, ať navštíví Elektro Spáčil. Věřím tomu, že si tam také najdete nějakou libůstku...

PS: máte někdo podobné zkušenosti? Jak řešíte reklamace? Jste v nich úspěšní? Prosím o radu či tip do komentáře. Díky!

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář